Fix och trix

För första gången på så länge jag kan minnas har jag en lugn stund i hemmet. De senaste veckorna har bestått av ett evigt fixande. Garderober och garderobsinredning som ska upp, sängar som ska in, möbler som ska bytas ut och säljas, för att inte nämna förra veckans mastodontprojekt; att byta ut alla bokhyllor - tillika plats på alla böcker. Idag såldes de gamla bokhyllorna och allt börjar falla på plats. Åtminstone så pass länge att jag kan koppla av en liten stund utan massa måsten som hänger över mig. Förutom de gamla vanliga då. Diskmaskin, tvätt, dammsugning. Et cetera. Et cetera. 

 
Imorgon bjuder jag kanske på en bild av resultatet. Idag orkar jag inte mycket mer än att krypa till kojs. Och ge en inblick i klädkammaren. Så nära en walking closet jag kommer här. 
 
 
Ett hyllplan som ska sågas av och sättas upp och sedan är det klart. Det allra jobbigaste i processen - förutom att betala för alla orimligt dyra delar - var att planera hur allt skulle passa in. Krävdes nästan en ingenjör. Men jag fick hålla tillgodo med mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0