Alla hjärtans dag

Inte kan jag väl låta alla hjärtans dag gå obemärkt förbi i år heller? Trots att den hittills har gjort det. Tidigare år har jag kanske i alla fall ägnat dagen en viss tankemöda, men i år har jag knappt reflekterat över att den förrän en kollega nämnde det igår. Kanske är det för att jag har legat däckad i sjukdom den senaste veckan, kanske är det för att den här dagen helt enkelt inte är så VIKTIG för mig längre. Inte för att jag inte uppskattar kärlek, utan för att jag överröses av kärlek alla andra dagar på året. Nåväl, många andra dagar på året.
 
Detta betyder dock inte att jag blir ARG om jag får mig en liten present, extra uppmärksamhet och omtanke eller en och annan chokladpralin idag. Verkligen inte. Men jag blir heller inte arg om jag inte får det. Hoppas jag, eftersom risken är överhängande.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0