Bröllopsyra

En dryg vecka efter förra helgens festligheter har jag samlat ork för att uppdatera ett inlägg. Förra veckan var tung. Framför allt kände jag en enorm trötthet, som aldrig tycktes släppa. Nu har en mycket lugn och skön helg förlöpt och jag känner för första gången på länge att jag har lite extra energi över. Bra det, med tanke på att jag ska börja nytt arbete om en vecka. 

 

Hur som helst. Bröllopshelgen. Efter otroligt mycket fix och trix hemma med smokingar, skjortor, klänningar, skor och presenter, tog vi flyget till Visby på fredagseftermiddagen. Väl framme var det ett intensivt schema som bjöd på många festligheter, men lite egentid. 

 

Det var längesedan jag var på bröllop, framför allt ett kyrligt sådant. Jag är fortfarande inte överdrivet imponerad av den typen av cermonier, men det var väldigt vackert, med skönsång och fint väder. Efter kyrkocermonin körde bussen oss vidare till Ihre Kvarn, där festlighterna gick av stapeln. Det hade sparats in på inget. Platsen var idyllisk, med den enda reservationen att ett par fler toaletter inte hade skadat. Middagen och festen, var fantastisk, med god mat och dryck, härliga och fina tal och god stämning och glatt humör.

 

I vanlig ordning hade jag min telefonkamera i tryggt förvar i väskan större delen av kvällen, men ett par mer eller mindre bra bilder knäppte jag av. 

 

 

Enda bilden som knäpptes på min klänning i helfigur. Mycket snarlik de i inlägget nedan, men här var jag fix färdig för festen. Lite missnöjd med håret i efterhand. Men det var ingenting som inte lite skumpa kunde råda bot på.

 

 

Cermonin i kyrkan. Prästen var lite av ett original och tillät applåder i kyrkan. Jag kände mig som en hädare.

 

 
Brudparet kommer glada och lättade ut från kyrkan och vi kastade rosenblad. Nu är de man och hustru!
 

 

Toastmasterparet hälsar välkomna till festen i sann Gatsby-anda. Let the party begin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0