Hejdå helg

Så har ännu en helg - och vecka - kommit till ända. Veckorna formligen flyger fram (till skillnad från när jag var gravid och de gick i myrtakt) och jag känner att jag inte hinner med allt jag har planerat. Varken jobbmässigt eller privat. Jag får helt enkelt försöka mig på lite struktur nästa vecka. Mer struktur. Jag är ju trots allt en åttondels tysk.

Hur som helst. Helgen inleddes med date night i fredags kväll. På fredagar brukar jag och Erik försöka äta efter att barnen har somnat. För att kunna lyxa till det lite, njuta av maten och prata. Så och i fredags. Efter boeuf bourgingnion, äppelpaj och ett eller två glas rött ställde vi dock in den planerade filmkvällen och jag gick och knöt mig istället. Skönt! Igår åkte vi till Ängelholm på eftermiddagen för att hämta böcker, fika och äta middag. Och träffa mormor såklart.

Och så kom söndagen. Min före detta hatdag, men numera veckans bästa dag. Eller åtminstone den näst bästa. Och vi har gjort absolut ingenting. Jag älskar när man bara kan ta dagen som den kommer utan några måsten eller tvång. Laga mat, gå och träna och bara umgås (läs: städa och tvätta en faslig massa maskiner. Med efterföljande tumlande, sorterande och vikande).

Imorgon är det måndag. Peppen!!!

 

 
Pottbarn, skotokiga barn och så lite gymmande på det. En lugn helg, med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0