Chocken

I månader har jag haft den 8:e november 2016 inpräntat i mig. Sällan eller aldrig har världen varit så insatt i ett amerikanskt presidentval. I morse slog resultatet ned som en bomb. Jag - som så många andra - trodde att Hillary Clinton gick mot en jordskredsseger, men när jag vaknade och skrollade igenom pushnotiserna till TV4-nyheterna kom verkligheten ikapp. Donald Trump blir med största sannolikhet USA:s nästa president. Någon timme senare var saken avgjord och han har hållit sitt tacktal. 
 
Hur kunde detta hända? Att Hillary är kvinna är nog en del av förklaringen. Visste ni att 20% av röstberättigade amerikaner säger sig aldrig kunna tänka sig att rösta på en kvinna? Amerikaners okunskap och rädsla är en annan gissning och slutligen; strävan efter förändring. De vill ha något annat, något nytt. Och varsågoda - här kommer det!
 
Är det dags att börja bunkra upp ett förråd av burkmat och pulveriserad mjölk nu? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0