Early bird

Men även late bird. I morse ringde väckarklockan klockan fem, varpå jag kastade mig i en taxi mot Sturup. Sedan har det varit full rulle hela dagen. Plattan i mattan. Tills jag slutligen kastade in handduken och begav mig mot Arlanda och det försenade hemvändande planet. Nu är klockan snart midnatt och jag har precis kommit hem, duschat och städat upp. Imorgon väntar ännu en heldag, men denna gång på hemmaplan. Sedan tre kortare arbetsdagar innan semestern. Detta ljuva ord. Vädret lovar regn hela juli, men jag håller tummar och tår för att det inte blir så. Förmodligen förgäves.

 

 

Jobb, jobb, jobb. Hatar bokslut! Bilden är från i fredags, då jag inmundigade middagen vid datorn. Ensam. Måndagskvällen skilde sig inte nämnvärt från detta. Förutom bristen på middag. Och extern skärm. En lyx få förunnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0