Andra advent

Helgen var efterlängtad, men gick som vanligt alldeles för fort. Det är redan andra advent och jag har inte ens hunnit börja fundera över julen. Men allt julpynt - förutom julgran - är uppe och idag slängde jag även ihop en deg lussebullar. Bokstavligt talat. Först hade jag en idé om att det kunde vara mysigt att baka tillsammans med barnen, men eftersom allt de rör vid antingen går sönder, ramlar ned på golvet eller en kombination av de båda, kände jag att det var lättare att göra det på egen hand. Så medan potatisen puttrade och lammet stod i ugnen satte jag en deg som sent omsider blev till lussebullar. Stora sådana. Och - viktigast av allt; goda sådana!

 

 
Bullarna blev ett utmärkt kvällssnacks med ett glas mjölk till. Nu kan jag somna mätt och belåten.
Trackback
RSS 2.0