Hälsokampen

Sedan någon gång i mars har mitt jobb tävlat i Hälsokampen. Någon slags inspirationshistoria för att få sina medarbetare att röra på sig, gissar jag. Lagvis registrerar man sina bedrifter och målet är att åtminstone komma upp i två 30-minuterspass i veckan. Något alla borde klara av, med andra ord. 

Till en början gav de flesta järnet, men intresset har - i takt med nyhetens behag - svalnat. Själv har jag däremot kommit in i någon slags andra andning. Motiverande nog får Hälsokampen mig att släpa mitt trötta arsle till gymmet dagar då jag i vanliga fall stått över. Som idag. Visserligen betade jag bara av ett 35-minuterspass, men det är väl bättre än ingenting? Och helt i linje med vad jag har tid till. 


Jag blir förvånansvärt svettig på en halvtimme. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0