Dop i sensommarvärmen

Det är verkligen inga höstiga temperaturer som det bjuds på såhär i slutet av september. Tvärtom står solen lågt, men starkt, och gör allt för att värma upp. Jag längtar till hösten med boots och stickade tröjor, men vet att jag kommer att få äta upp mina ord när kylan verkligen slår till. 

Hur som haver. Mitt i den här sensommarvärmen fick jag en ny titel förra söndagen. Gudmor. Till min lille systerson Wilhelm, som faktiskt inte är en så liten bebis. Tre månader gammal och drygt åtta stadiga kilon döptes han i vackra Mariakyrkan i Ystad. Dop alltså. En härlig, men alltför sällsynt, söndagsaktivitet. 


Stolta gudföräldrar med ett sovande gudbarn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0