Skönhetsfavoriter

När kylan nu (äntligen) gjort sig påmind gör sig även alla negativa aspekter med de lägre temperaturerna påminda. Som att huden blir jättetorr till exempel. Förutom att smörja morgon och kväll med en fet dag- respektive nattkräm har jag egentligen bara två andra knep jag tar till när det kommer till hudvård. Året runt. 

Det första måstet i min kvällsrutin är ansiktsvattnet. Glöm alla dyra märkesvatten nu. Jag har använt Apotekets acnelösning sedan jag i tonåren upptäckte min första blemma och har inte - förutom en och annan mensrelaterad pormask - haft en finne sedan dess. På 20 år! Eftersom lösningen stinker sprit och har en lätt uttorkande effekt gäller det dock att kräma in hela ansiktet ordentligt med en fet nattkräm efteråt. Och slutligen, som grädde på moset; ögonkrämen. Jag använder Cliniques, men har i ärlighetens namn inte så mycket att jämföra med. Jag har alltid kört på Clinique. Lite runt ögonen och lite runt munnen. Sedan är jag good to go. Till sängs då alltså. 


Acnelösning och ögoncreme. Vad mer behövs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0