Träningsvärk

Det var ett tag sedan jag bloggade, men något som var betydligt mer längesedan var när jag tränade senast. Framför allt på regelbunden basis. Visst hände det att jag i slutet av graviditeten som pliktskyldigast gick till gymmet och lyfte på några lättare vikter, men det var knappast något som gav upphov till några känningar i efterhand. 

När Knyttet nu har uppnått den anmärkningsvärda åldern fem veckor kände jag att det var på tiden att röra lite på mammafläsket. Sagt och gjort. Jag dammade av en kettlebell och arbetade mig igenom ett cirka 20 minuter långt egenkomponerat pass i fredags. Redan igår hade jag så ont i benen att jag knappt kunde gå. Idag inser jag att det bara var början. Idag har träningsvärken förhoppningsvis nått kulmen. Armar, ben, axlar, bröst. Alla rörelser som involverar de kroppsdelarna är jobbiga. Och vi vet ju alla hur man bäst botar träningsvärk. Med mer träning naturligtvis. Härligt ändå. 


Tänk att denne lille kan ge upphov till så mycket smärta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0