Mors dag

I år är det tredje året jag firas på mors dag, så man tycker ju att Erik borde ha rutin på firandet vid det här laget. Det har han inte. Visserligen serverades en mindre extraordinär frukost på sängen i morse, men jag är i ärlighetens namn inte så förtjust i att äta frukost i sängen. Platsbrist, smulor och guppigt underlag förstör liksom känslan lite. Men! Detta kunde ju inte Erik veta så pluspoäng för att han försökte. 

Någon annan som definitivt borde ha rutin på firandet är Victor, men inte heller honom kunde jag räkna med. Det gick honom snarare helt obrydd förbi. Det var bara Alice, min lilla morsgris, som kunde tänka sig att hänga vid sin mammas sida hela dagen. Efter staketbygge och plantering i trädgården åkte ändå hela lilla familjen till Emporia och Vapiano för att äta middag. Inte ska väl mor slava i köket på självaste mors dag. Nu tar jag och lilla Alice igen oss framför TV:n medan Victor snarkar gott i sängen. Mors dag. En helt vanlig dag. 


Victor - den lille store mästaren - bjöd på konstverk och Alice på små leenden. Vad mer kan man begära?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gullungar!!!

2015-06-01 @ 08:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0