Sömnen

Det är inte klokt vad minnet är selektivt och stundtals dåligt. Jag hade nästan glömt hur dålig min gravidsömn var förra gången, men när jag läser det inlägget börjar jag förstå att det kanske inte enbart är Eriks och Victors fel att jag inte kan sova ordentligt på nätterna nuförtiden. Eller, en av de två var ju med vid båda tillfällena...
 
Om jag inte vaknar av att Victor tassar in, så väcks jag definitvt av hans stökande och krumbuktande i sängen. Däremellan ska också ett par toalettbesök klaras av, liksom några vändor med kramp i såväl fötter som ben varje gång jag sträcker på mig. Lägg till att det är FÅ positioner som är sovvänliga för mig. Helst på sidan, med en kudde mellan benen, men den kudden får även agera ryggstöd ibland. Allt detta ska ske på de 50 centimeter av sängen jag har för mig själv. 
 
Nej, det är inte helt lätt. Och nedräkningen till BF+13 känns mer än aktuell. Men från och med nästa vecka kan jag kanske åtminstone avnjuta lite dagssömn.
 
 
 
Det är tydligen bara jag som lider av sömnsvårigheter i familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0