Arbetsbefriad

Så var min sista arbetsdag i den här graviditeten över. Även denna gång avslutades den med en rejäl glassfika och även denna gång känns det något surrealistiskt. Skillnaden mot förra graviditeten är dock att jag den här gången vet EXAKT vad jag ska göra med min lediga tid och ser snarare fram emot än fasar för att gå över tiden. Saker ska inhandlas, hemmet ska fixas och jag ska vila. Men först - och kanske viktigast av allt; efter min sista arbetsdag kommer det att dröja lääänge innan jag drar på mig ett par jeans eller obekvämt tighta byxor igen. Jag kommer att leva i mina pyjamasbyxor oavsett ärendetyp för dagen. Ja, jag pratar alltså om de här;


Inga mer jeans. Inga fler tygkondomer som stramar åt över magen. Nästa gång jag har annat än mysbyxor på mig får bli till hösten. Tidigast..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0