Sportat på stan

Idag tog jag och Alice bussen in till stan efter Victors dagislämning för att kolla in rean på Filippa K. Om någon annan har liknande planer kan ni redan nu bespara er besväret. Jag såg inte ett enda plagg som jag ens övervägde att prova. Med eller utan rea. 

Men. På bussen stötte vi på ett antal ungdomar på väg till diverse studentmottagningar. Uppklädda, gissar jag, och jag utläste i dem ett sällsamt mode. Trots att jag själv i min ungdoms dagar haft en hel del oklara skolavslutningsklänningar och världens kortaste, mest urringade, konfirmationsklänning, har jag väl aldrig sett fullt så märklig ut. För nuförtiden kombineras de kortkorta kjolarna och shortsen med vinterkängor. Tänk Dr Martens eller en knähög variant. Detta ungdomsmode gör mig både glad och tacksam över att ha passerat trettiostrecket. 


Ett exempel på lustiga kängor att traska runt med i sommarvärmen. Under kappan döljer sig en kortkort klänning. Sedan fick det vara nog med mina paparazzibilder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0