Sommar!

Trots att vädret just nu kanske inte direkt skulle beskrivas som klassisk sommar får man väl ändå säga att sommaren är här. Mer än halva juni har passerat och det är bara två dagar kvar till midsommarafton. Sedan går vi mot mörkare tider igen. Helgens högsommarvärme var tvungen att kompenseras och vädergudarna har därför bjudit på ruggig kyla och regn de senaste dagarna. Men vad är väl svensk midsommar utan regn? Vi slipper i alla fall tänka på att vattna gräsmattan.


För mig pinnar livet dock på - sol eller ej. Med Victor halvtid på förskolan och Erik heltid på jobbet är det full rulle mest hela tiden. Nu till exempel. När jag inte försöker hindra honom från att slå ihjäl sin lillasyster försöker jag hindra honom från att riva hela huset. Ibland. Ibland leker han så fint med sina leksaker och ibland ser jag ingen annan utväg än att ta fram paddan. Vad gjorde föräldrar innan paddan?


Sedan ska det ju ätas också. Något man gör gärna och ofta - framför allt i sommartider. Igår var jag och Alice inne i stan på vinlunch och på kvällen blev det rårakor med löjrom. Somrigt värre. Ännu bättre blir det när maten kan förtäras utomhus. Låt oss hoppas att den tiden är här snart. Lagom till Eriks semester, till exempel. 


Och lilla Alice bara växer och växer. 10 veckor blir hon på fredag, lilla snäckan. Sällan still, ofta leende nuförtiden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0