Prinsbröllop!

Igår gick ännu ett kungligt bröllopsspektakel av stapeln i Sverige. Det sista på länge, får man förmoda, och antagligen även det roligaste. Som inbiten republikan borde jag betacka mig för den här sortens svassande för kungafamiljen - en familj som omodernt nog ärver sitt ämbete - men romantikern inom mig kan helt enkelt inte låta bli att engageras i detta. Från klockan tre igår eftermiddag satt jag sedermera bänkad framför TV:n. Med champagne i glaset och halva familjen utkörd ur huset tittade jag och Alice på vackra klänningar, bröllopscermonin, middagen och eftersnacket i studion. Med ett par avbrott för matlagning, umgänge och middag, men hela tiden med TV:n på i bakgrunden. Och vilket bröllop! Sällan har jag skådat en vackrare brud än Sofia och - vad jag bara kan anta är på grund av kvarvarande förlossningshormoner - fälldes även en och annan tår under såväl vigseln som under talen. 

Och nu då? Nu kan jag äntligen återgå till att vara republikan. Efter att ha lusläst alla bröllopsmagasin såklart. Men sedan. Sedan är det bara att tuta och köra. Fram tills nästa kungliga dop, då jag åter gör avkall på min pessimism och förvandlas till en tvättäkta rojalist. Dubbelmoralen är nästintill skrämmande. 


Med skumpa och chokladbiskvi firade jag kärleken. Och säga vad man vill om kungahuset, men jag tror nog att Sofia blir en frisk fläkt där. Men vem är jag att uttala mig i frågan?

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg

2015-06-14 @ 23:23:48
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha!! Fantastiskt kul.

2015-06-16 @ 03:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0