Midsommar

Som väntat vräkte regnet ner på midsommarafton, men jag kände ändå ett styng av besvikelse. Som om jag hoppats att SMHI och alla andra vädersajter haft fel in i det sista ändå. Men. Inte så mycket att göra åt saken. På förmiddagen packades hela familjen in i bilen och vi styrde kosan mot Ystad och barnens nykläckta lille kusin Wilhelm. Med tillhörande föräldrar såklart. Efter sillunchen trotsade vi vädrets makter och begav oss till Stadsparken. I ur och skur. Dansen regnade bort för vår del, men vi stannade ändå någon timme och lyssnade på husbandet medan Victor sprang rundor i vattenpölarna. Kort därefter sprack det upp och det bjöds på en bättre grillmiddag hos syster och svåger. Inomhus. 

Idag är vi alla lite möra, inte minst Victor som stannade uppe långt efter ordinarie läggtid. En sovmorgon från hans sida är ovanligt och något man absolut inte opponerar sig emot. Själv kom jag också i säng långt efter vad som är brukligt (kan ha med allt kaffe jag klämde innan avfärd att göra), men Alice bestämde sig för att det var färdigsovet redan klockan sju i morse. Inte mycket att göra. Två morgontrötta barn är tydligen för mycket begärt. 


Ett axplock från midsommarafton. Jag med Wilhelm, Erik med Victor och syster yster med lilla Alice. Som inte längre är släktens minsting. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0