En liten lur

Solen, som sken så härligt i morse, försvann plötsligt och det blev genast kyligt. Samtidigt som Alice bestämde sig för att ta jättetuppluren Allan mitt på dagen. Jag kan inte påstå att jag är jättenöjd över hennes beslut; jag hade mycket hellre sett att hon sover när vi har hämtat Victor eller gör det till en tidig kväll, men så blir det förmodligen inte. Så vad gör jag medan hon snarkar gott? Jo, jag har slängt mig bredvid henne i sängen, alltför kaffestinn för att kunna sova själv. Jag hade visserligen kunnat dra igång en maskin tvätt (man kan aldrig tvätta för ofta hemma hos oss) eller sortera in mina sommarkläder i garderoben, men det gör jag alltså inte. Jag bara ligger här och stirrar på min telefon och väntar på solens eventuella återkomst. Den som väntar på något gott..


Vår selfie - eller groupie - blev kanske inte strålande med tanke på Alices sovande tillstånd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0