Frisörbesök

Idag hade jag mitt alltid lika hett efterlängtade frisörbesök på agendan. Redan klockan tio satt jag i stolen och Alice sov snällt bredvid mig i vagnen nästan hela besöket igenom. Uppskattas! Rötterna fräschades upp och håret klipptes ur. Min förra klippning skedde helt utifrån förutsättningen att jag skulle tappa allt hår, så vi kapade av en bra bit då. Håravfallet har dock dröjt något den här gången, så det såg bara ut som om jag hade en frissig trekantig hatt på huvudet. Men nej, det var min frisyr. Så med ganska mycket tunnare, men mycket fräschare, hår gick jag ut i ösregnet. Ska sommaren hitta tillbaka? Den ständiga tiotusenkronorsfrågan. 


Under tiden och efter. Håret kommer väl att hålla sig sådär glansigt och ofrissigt ungefär fram till nästa tvätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0