Sundays

Veckan som gått har varit både tung och lång och helgen kändes mer välbehövlig än någonsin. Kanske var det på grund av min 38-timmarstripp till Kista, kanske på grund av den jobbiga överlämningen jag nyligen påbörjat. Oavsett vilket kom helgen som ett välkommet avbrott innan det är dags för nya tag imorgon bitti. 

Förutom att ha haft en helg som har gått i slappandets tecken tog jag även itu med ett projekt som har legat och väntat i dryga tre månader. På senaste föräldrarmötet på Victors förskola fick vi nämligen i uppgift att göra en bok om barnen med bilder på barnen, släktingar och aktiviteter som barnen gillar. Att framkalla bilder kan tyckas vara det jobbiga i kråksången, men de har legat och dammat i flera månader. Idag tog jag tag i med arbetet att klistra upp dem på papper och skriva dit en liten bildtext. Den lätta delen alltså. Men ändå en surdeg. 

Nu kopplar jag - som sig så bör den här tiden på söndagskvällar - av i soffan till Poirot. Som vanligt ska det bli spännande att se om jag lyckas hålla mig vaken till slutet. Dubbelspänning med andra ord. 


Boken om Victor och riktiga Victor, som kopplar av efter ett - som alltid - välbehövligt bad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0