Nytt år, nytt gym!

I likhet med många andra innebar årsskiftet ett nytt gymkort för mig. Och inte bara ett nytt kort, utan ett helt nytt gym. Jag älskar verkligen mitt gamla gym, men efter vår flytt är det så förbaskat långt bort. Vilket inte direkt gynnar träningstillfällena. Så när mitt nya träningsbidrag nu trillade in gjorde jag slag i saken och införskaffade ett nytt kort med träningsmöjligheter på flera olika ställen. Ett inte alltför långt från hemmet och ett precis bredvid jobbet. Bland annat. Så ursäkterna är nu ett minne blott. 

Betyget? Jag är än så länge inte helsåld. Gymet i sig är nytt och fräscht (vilket är mer än man kan säga om mitt gamla), men ganska litet och med begränsad utrustning. Eller annorlunda utrustning. Att man måste förboka pass känns också jobbigt, men blir förhoppningsvis en spark i baken.

Så. Allt tar sin tid. Nu ska jag vänja mig vid de ljusa, fräscha lokalerna, den nya utrustningen och se till att pallra mig dit. 


Kettlebellsen är stora och färgglada här. Var är järnklumparna jag är van vid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0