Efter regn

Gårdagen utvecklade sig till en riktig skitdag. Skitdagen ifråga inleddes med punktering på väg till jobbet - mitt i ingenstans. I regn och blåst släpade jag cykeln den sista biten till jobbet bara för ägna hela lunchen - och lite till - till att upptäcka att hela Hyllie saknar cykelreparationsmöjligheter. Såvida man inte vill ställa sig mitt i snålblåsten och göra det själv. 

Eftersom jag inte hoppade på DIY-alternativet ovan slängde jag till sist upp cykelskrället på vinden och tog bussen hem. Och dit idag. Jag kan nog vänja mig vid den bekvämligheten. Är min aktiva cykellivsstil ett minne blott nu? För att inte förenkla det valet fullständigt tog jag idag - återigen med cykeln i släptåg - tåget den här gången. Hela vägen in till city och en välkänd cykelreparatör. Inga krusiduller där inte. För 160 pix är den som ny imorgon. En får tacke. 

Vad som inte verkar förnya sig är däremot vädret. Jag kan inte minnas när det senast inte regnade en dag. Jag föreslår därför en kompromiss. Cykel med Victor till dagis, därefter bussen den snålblåsiga sträckan till jobbet. Ja, så får det bli. Åtminstone tills mitt nyinskaffade månadskort löper ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0