Besatthet

Anledningen till att jag ens är vaken fortfarande - och har hållit mig vaken till tolvsnåret de senaste kvällarna - heter The Affair. Jag ville börja titta på en ny serie och fastnade direkt i detta psykologiska drama. Nu har jag matat avsnitt på avsnitt och känner mig för stunden ganska mätt, trots att jag vet att min dagliga abstinens kommer att återuppstå imorgon. Med sex avsnitt kvar av säsong två hoppas jag ha sett klart finalen innan året är slut. Eller där runtomkring. 

Vad serien handlar om? Den - i mitt tycke - självgode läraren/stapplande författaren, tillika fyrabarnspappan, Noah möter den minst lika gifta, men sörjande, servitrisen Alison och inleder en affär med henne. Vad som är unikt med serien är att man får se det ut bådas synvinkel. Samt ett ständigt återkommande förhör i "nutid", där ett brott har begåtts. Sakta men säkert ska händelserna leda fram till detta brott - och tillhörande utredning. Mycket spännande, som ni hör. Med en droppe mystik och en skvätt diskbänksrealism blir det den perfekta kvällsunderhållningen när barnen har somnat. Sex avsnitt till. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0