Ute på tur

Idag kom dagen som jag har fasat för så länge. Dagen då Erik börjar jobba igen. Och jag lämnas själv med två barn, varav ett ska passa dagistider och det andra har specifika, men osammanhängande, mattider. 

Morgonen, som jag varit mest rädd för hur den skulle gå, fortlöpte faktiskt över förväntan. Lillan åt medan Erik fortfarande var hemma och sedan var det bara att tjoffa ner henne i vagnen medan de sista finjusteringarna gjordes på Victor. Och så var vi på väg. Dubbelvagnspremiär. Jag har haft mina tvivel kring vagnen när den har stått och väntat i vardagsrummet, men nu när jag har använt den verkar den toppen. Sittdelen lämnas med Victor på förskolan och jag går därifrån med en enkelvagn. Hur smidigt som helst! Nu är det bara eftermiddagens hämtning och alla övriga 30 lämningar och hämtningar som ska klaffa. Sedan blir det sommarlov. Puh!


Dubbelvagnen in action. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0