En lugn stund

Båda barnen sover, mannen är på bio, tvättmaskinen surrar och jag har äntligen en lugn stund över. Hur jag firar denna? I sängen, med paddan, redo att knoppa in vilken sekund som helst. Tvåbarnschocken har i princip sköljt över mig sedan igår. Och bara för att en dag fungerade relativt smärtfritt (tack Apple och iPad!), vad är det som säger att alla andra kommer att göra det? 

Jag drömmer i hemlighet om att Erik ska få sparken så vi kan vara hemma alla fyra för alltid. Men. Då skulle vi ju varken ha råd med mat eller att bo kvar, så jag får nog släppa de önskemålen. Lilla Loppan är ju bara två veckor gammal. Lagom till sommaren hoppas jag att rutinerna infinner sig. Samt det effektiva ätandet. 


Däckade efter kvällsmaten i storebrors pyss från Petit Bateau. Tyvärr litade jag på storleken 3 månader när jag skulle använda den till Victor och den var på tok för liten. Storleken är väl tänkt till en fransk tremånaders, vars mamma rökt sig igenom hela graviditeten. Den här gången var jag mer förutseende och den passar nu perfekt på lilla Knyttet, 15 dagar gammal. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0