Vår dag

Så snart bokslutet var klart kunde jag börja njuta av att skola in Victor på förskolan och ha lite ledig tid hemma tillsammans med den lille gullungen. Idag var det dock "tidig" morgon på förskolan, så vi skubbade dit till klockan nio. 


Med lite nya dagiskläder - och skor - var Victor redo för en förmiddag i lekens tecken. Själv var jag mer än redo för en lugn förmiddag hemma innan det var dags att hämta tröttmössan igen. 


Efter lunch gassade solen på ordentligt så vi passade på att gå ut i lekparken. Lekte och luftade benen. Kastade grus och jagade fåglar. Med mera. 


När Erik kom hem samlade jag dock nya krafter och cyklade in till stan för att gå på ett kettlebellpass. Sedan cyklade jag hem igen och fastnade framför Val 2014 med Annie Lööf, som gör ett otippat bra intryck. Jag sitter främst inte fast för att programmet är så fantastiskt intressant, utan för att jag helt enkelt inte orkar resa på mig. 

Något som däremot är intressant är valet som stundar nästa söndag. Jag fasar för ett regeringsskifte, men fasar ännu mer för odemokratiska partier och främlingsfientlighet. Jag hoppas att folk tänker både en och två gånger innan de stoppar lappen i kuvertet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0