Valkatastrofen

Idag börjar jag så sakteliga återfå krafterna - och humöret - efter den sanslösa valkatastrofen. Jag har dock tappat all lust till att följa nyhetsrapporteringen kring valets efterdyningar. Ju fler nyheter, desto fler nedslående besked. Avgång efter avgång. Och jag kan ju inte påstå att jag är särskilt förvånad. Att sitta i opposition till en minoritet(s)regering med SD som vågmästare kan ju inte vara någon hit. Men ändå. Anders Borg. Den bäste finansminister som Europa har skådat. Och Reinfeldt. Den ende statsminister jag hittills har varit riktigt stolt över. Han satte Sverige på kartan och vägrade vika sig för den mörkbruna geggan. Man kan bara hoppas att de rotar fram en värdig efterträdare och det snarast.
 
Överlag känns det politiska landskapet i Sverige för tillfället mycket osäkert. Kommer det att bli någon regering av S och MP? Kommer det att bli omval? Kommer den svenska kronan, tillika konjunkturen, att störta? Kommer allt att gå åt helvete?
 

Valet i en bild. Precis så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0