Istället för att jobba

Tanken var att jag skulle tillägna hela söndagskvällen åt jobb. Det är ju trots allt bokslut. Igen. Men när jag skulle logga in på VPN med hjälp av min äckliga lilla jobbmobil upptäckte jag att den var stendöd. Vad göra? Erik är på tennis, min cykel är vid förskolan och Victor sover gott i sin säng. 
 
Så jag sköt över alla jobbtankar till morgondagen och tog istället en varm dusch, drog på mig min mysigaste (och för tillfället enda) pyjamas och kröp ner i sängen med datorn som sällskap. Med ett helt annat syfte än att använda den till jobb. Nu ska jag plöja ett par avsnitt valfri feel-good-serie, sova gott och inte ägna en tanke åt vilken arbetsbelastning jag har att göra med imorgon. Men ni vet väl vad man säger? Arbeit macht frei. Imorgon.
 

Natti natti från sängen. Jag borde seriöst överväga att aldrig någonsin visa mig utan smink. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0