IKEA

I söndags avsatte jag lite egentid och åkte till stället vi alla älskar att hata; Ikea. Av alla ställen. Fördelen var att jag åkte dit ensam, utan man och barn. Nackdelen var att ingen annan gjorde det. Varje gång jag - med blandade känslor - lämnar kassan lovar jag mig själv och alla i min närhet att aldrig mer sätta min fot på bygget. Ett löfte jag bryter gång på gång, men inte med alltför jämna mellanrum.

Hur som haver. I söndags var det en låg bokhylla, ett gäng lampor och en vägghylla som stod på inköpslistan. Efter att ha svettats runt på varuhuset alldeles för länge lyckades jag efter många om och men betala och packa lille bilen full. Sedan gasade jag därifrån i full karriär, fullt övertygad om att det var sista gången jag köpte något på Ikea. En övertygelse jag fortfarande lever med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0