En mörk dag för Europa

Det är med stor sorg jag följer resultatet av EU-valet. Inte bara svenskarna tycks ha drabbats av tillfällig sinnesförvirring - utan hela Europa. För det första; röstdeltagandet. Att få rösta är en rättighet inte alla förunnat och det är en rättighet som bör förvaltas. Men. Något som borde ses som en demokratisk högtid blev en främlingsfientlig fiesta. Partier som sätter olika värde på olika människor gick framåt i valet i hela EU. Jag hoppas att det här valet inte säger allt om höstens val. Jag hoppas att det beror på en tillfällig överhettning av människors hjärnor och att de tar sommaren för att skärpa till sig.
 
Annars bor vi i ett Sverige och ett Europa som jag inte vill vara en del av. Jag trodde att EU är till för att gemensamt skapa förutsättningar för ett öppnare och friare Europa. Tji fick jag. Europa har blivit mörkt, kallt och brunt. Skäms på er.
 
Löpet på Expressen. Bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0