Tröttma och polarexpedition

Ligger i sängen med senaste bokklubbsboken och en trött bebis. En perfekt avslutning på denna intensiva onsdag. Ett svettigt spinningpass var kronan på verket för att åstadkomma total utmattnad, men efter några liter vatten, lite (läs mycket) vegetarisk lasagne och en dusch kände jag mig som en människa igen. Nåväl. Nästan i alla fall. 

För att återgå till bokklubbsboken. Bea Uusma skriver om den fascinerande, men totalt misslyckade Andree-expeditionen till Nordpolen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till boken som är skriven som en kärlekshistoria. Jag vet inte om jag mäktar med att läsa hela när jag redan vet historiens tragiska utgång. Samtidigt är det en fängslande bok om ett intressant ämne. Halvvägs igenom känner jag att ursäkterna för att ge upp nu är alltför lama och ogiltiga. Så jag läser vidare. 


Här ligger jag och gottar mig. 30 centimeter av sängen har jag lyckats roffa åt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0