Oscar, Oscar!

I natt gick årets Oscarsgala av stapeln. I vanlig ordning satt jag inte bänkad framför TV:n, men det första jag gjorde i morse var att gå igenom vinnarna och klänningarna. Och jag måste säga att jag var något mer begeistrad över klänningarna än över vinnarna.
 
Jag hade ju - återigen i vanlig ordning - inte tittat in mig på filmerna särskilt bra, men hann i helgen klämma August: Osage County, med den något intetsägande titeln En familj på svenska. Meryl Streep briljerade som vanligt i rollen som en elak pillerknaprande matriark, men det gjorde även Julia Roberts, som gick ifrån sin vanliga lättsamma humoristiska rollkaraktär och istället spelade en bitter bedragen kvinna med såväl gråa hår som åldersrynkor. Ingen av dessa kvinnor kammade hem något pris, men såg fantastiska ut på röda matten. Liksom Kate Hudson i Versage. Hur snyggt!?
 
 
Svart och vitt. Snyggt, snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0