Att vara ledig

Det är precis vad jag har varit i helgen. Inget jobb, inga måsten. Bara avkoppling och sol för hela slanten. I lördags åkte jag och Victor till Ystad för att hämta post och lite kvarglömda saker och igår spenderades eftermiddagen på Ribban, där jag till och med premiärdoppade mig. 

För några år sedan (läs cirka sexton) premiärbadade jag absolut senast vid midsommar, men helst betydligt tidigare än så. Allt över trettongradigt vatten klassades som varmt. Snabbspola till idag. Är det under tjugo doppar jag knappt tårna. Är det över kastar jag mig i - snabbt som tusan - med huvudet högt över vattenytan för att inte förstöra frillan. Ett tvättäkta kärringdopp. Det är alltså officiellt. Jag HAR blivit min mamma. 


Avkoppling på balkongen efter en varm dag. Glass och vin - allt man behöver. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0