RPM

För att inte riskera att göra mig alltför bekväm i hemmets lugna vrå måste jag åka direkt från jobbet till gymmet de dagar jag varit förutseende nog att inse att träning ska stå på schemat. Idag var en sådan dag. 17.15 satt jag alltså redo på spinningcykeln, men upptäckte till mitt stora förtret att favoritinstruktören var sjuk och ersatt av en annan instruktör. Ett fan av RPM. Själv nästintill hatar jag RPM; de snabba intervallerna och de höga hastigheterna. Förmodligen för att det är så satans jobbigt. Så ock idag. 

50 minuter senare linkade jag ut och hela vägen hem - svettig som en gris. Väl hemma bjöds det på mat och soffläge. Och här är jag nu. Mätt, nyduschad och bänkad framför House of Cards. En rätt så skaplig tisdag, trots allt. 


Tog mig en funderare på hur jag skulle ta mig hem efter passet. Att gå kändes INTE som ett alternativ. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0