Slutspurten

Årets sista riktiga arbetsvecka har praktiskt taget flugit fram. Efter förra veckans vändor till Stockholm och Ängelholm har det varit skönt att stanna på hemmaplan, trots att jag inte riktigt kan fatta att det redan är jul. Jag gör mitt bästa med julmusik och belysning, men när termometern uppvisar hela åtta plusgrader och solen och regnet avlöser varandra är det svårt att komma i någon riktig julstämning. Kanske borde jag göra en amerikansk totalpimpning av huset eller titta på dåliga julfilmer dygnet runt? Äta julbord och klä mig i rött? Jag vet inte. Hur gör man?
 
Till helgen och nästa vecka har jag högtflygande planer på att både tillaga julskinka och risgrynsgröt. Kanske detta får mig på juligare tankar? Tillsammans med en lång ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0