På väg!

Då var det dags att flyga till Stockholm igen. Idag något mer problematiskt än tidigare. På grund av en klassisk skånsk regnstorm var det i princip omöjligt att få tag i en taxi. Paniken som växte inom mig när jag insåg detta, samtidigt som planet skulle lyfta om en dryg timme, är obeskrivlig. Men. Som en skänk från ovan stod en taxi utanför vår ytterdörr. Redo att ta grannen till oljehamnen, men ändå sugen på att ta mig till Sturup efter det. Så så fick det bli. Och nu sitter jag här. På plats en kvart innan avgång och väntar på att få börja boarda. Vem behöver marginaler när man kan få adrenalinkickar?


Ingen brådska här inte. Om jag bara vetat det när jag höll på att få en hjärtattack i taxin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0