Nyår i sikte!

Så lider 2014 så sakteliga mot sitt slut. Inget kanonår, om du frågar mig, men heller inget kalkonår. Däremot ett år som gått i en rasande fart och jag har lite svårt att greppa att årets allra sista dag nalkas redan imorgon. 

Dagen till ära har jag - till skillnad från i princip alla andra människor på mitt jobb - ägnat åt arbete. Uppsminkad och ensam satt jag på kontoret och jobbade ikapp inför bokslutet. Och vilken effektivitet jag uppvisade! Inga fikor, inget skvaller, ingen långlunch. Bara stöka undan det jag skulle. Visserligen lite väl ensamt, men nu kan jag koppla av ända tills på tisdag. Nästa år, vill säga. 

Med dessa trista rader säger jag godnatt och hoppas hinna bjuda på ett par avslutande ord om 2014 innan klockorna ringer. För att pigga upp ett något prosaiskt inlägg bjuder jag på ett par bilder från vårt jullov. Snö, pulkapremiär, middagar och hemmamys har varit ledorden för denna ledighet. 


Utanför vårt hus har det - fram tills dagens dato - varit ett lugnt och stilla vinterlandskap. Ett landskap, i vilket pulkaåkning visade sig exemplariskt. Och när man tröttnat på det kan man ju alltid leka med sina julklappar. Vilken fröjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0