På väg!

Det hör inte till vanligheterna att jag är ute och snurrar på X2000, men idag är en sådan dag. Upp och ner till Göteborg. Något för optimistisk bokade jag en lite för kort dag på Sveriges framsida. Men samtidigt alldeles tillräckligt lång för att vara fredag.

När vi ändå berör ämnet; vem har kommit på att det ska heta Sveriges framsida? En göteborgare fattar jag ju, men det är ju så bakvänt det kan bli. Göteborg ligger avsides, utan någon egentlig relevans eller närhet till något, men framför allt känns det som att man reser ett år bakåt i tiden när man reser till Göteborg. Och låt oss inte ens tala om deras fåniga kepsar.

Så var det sagt. Nu har jag fullt fokus på min hemresa. Äntligen fredag och ytterligare en kort vecka står för dörren. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0