Hårklyverier

I morse gjorde jag något jag aldrig annars brukar göra. Jag tvättade håret på morgonen istället för min sedvanliga kvällstvätt. Detta resulterade i ett par minuter färre av min dyrbara morgontid samt att jag var tvungen att släpa fram med det stora hårfönsåbäket.
 
Det finns få saker jag hatar mer än att föna håret. Det är tidskrävande, tråkigt och hur mycket man än fönar så blir håret aldrig riktigt torrt. Jag skämtar inte. Hade förmodligen kunnat stå där i timmar och ändå hade underhåret varit fuktigt när jag var färdig. Resultatet av snabbföningen jag körde i morse var att det såg någorlunda torrt ut efter ett par minuter, men hade såklart rufsat till sig när jag väl kom fram till jobbet.
 
Allt som allt? Extratiden och rufset till trots så blev det faktiskt bättre än när jag sovit med blött hår. Allt blir väl bättre än att sova med blött hår. Om jag ska göra om det? Inte på ett tag. Bekvämlighet går före.. ja, det mesta.
 

Så länge våren håller sig borta från Malmö och värmen från kontoret håller jag mig till vinterns favorit - polotröjan. Pefekt att gömma sig själv, det blöta håret och eventuella trivselkilon i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0