Mot vallokalen

I söndags kväll ryckte jag vagnen och begav mig till församlingshemmet i regnet för att avlägga mina röster i årets kyrkoval. Jag är egentligen inte av åsikten att man bör blanda ihop religion och politik - och framför allt inte med samma partiet som i riksdagen - men när detta är alternativen och ett främlingsfientligt och odemokratiskt parti har mobiliserat sina (lobotomerade?) väljare fanns det inte så mycket annat att göra. Varje röst som inte går till Sverigedemokraterna måste ju vara värt något?

Som väntat fick SD en hel del mandat jämfört med tidigare år, men hade förmodligen fått ännu fler om det inte vore för sociala medier. Troende eller ej, kyrkan är en del av samhället och ett stöd för många genom livets ibland svåra bana. För att visa att jag står för ett samhälle där alla är lika mycket värda röstade jag. En röst som inte tillföll Sverigedemokraterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0