Ruschigt

Förra veckan fullkomligt rusade fram. Inte en dag förflöt utan att fikadejt, lunch eller aktivitet var inbokat. Detta var visserligen mycket trevligt, men efter sju dagar i rad med tider att passa och bebisar att träffa var det skönt att sova ut och ta dagen lite som den kom idag. Med regnet droppandes utanför fönstret var det extra trevligt att avnjuta en lång frukost med Nyhetsmorgon och Malou i bakgrunden. Jag älskar verkligen hösten, förutom den lilla detalj att den följs av sin fruktansvärda kollega vintern. Men dagar som dessa - i sann ruggig oktoberanda - gör det extra mysigt att stanna inne.
 
Detta hindrade oss inte från att dra oss neråt stan lagom till lunchrusningen för att avnjuta en mindre god kycklingrullad med Erik på Hansa innan det var dags att rusa hem till en av veckans många tvättider igen. En av de saker jag kommer att sakna minst med vår lägenhet är tvättmaskinsbristen. Och en av de saker jag saknar mest med att leva ensam är hur sällan jag brukade tvätta. Är tvätterska fortfarande ett yrke? Var hittar men i så fall dem!?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0