Lediga dagar

Med dryga halva mammaledigheten i ryggen tänkte jag göra en utvärdering. Att vara föräldraledig är betydligt mindre tråkigt än jag tänkt mig. Dagarna fylls av luncher och fikor, mys och lek. Högt och lågt. Oplanerade dagar är snarare en fördel än en last även om det är trevligt att ha minst en grej inplanerad per dag. Men framför allt går dagarna undan. Nästa vecka blir Victor redan fem månader. Varför gick inte tiden så fort när jag var gravid!?
 
Att ta vara på tiden och leva i nuet är dock någonting jag är väldigt dålig på. Tyvärr. Det här är ju enda gången som jag verkligen kan njuta av att bara vara helt ledig med ett litet barn. En eventuell kommande föräldraledighet innebär ju att man redan har en liten buse som springer runt. Då är nog sovmorgnar och morgonmys helt uteslutet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0