Jungfrufärd

Förutom ett återbesök på KK i fredags invigde vi idag barnvagnen på riktigt. En runda ner på stan - till allt damm och smuts - styrde vi stegen innan jag fick nog av baciller och potentiell foglossning och gick hem igen.

Lilleman verkar dock gilla sin vagn. Han är ju inte direkt den som lider i det tysta; biter sig i tungan eller knyter handen i fickan. Nej, han vädrar gärna sitt missnöje öppet. Men vagnfärden fick alltså godkänt och det känns ju skönt.

Om jag någonsin kommer att ge mig ut på egen hand med vagnen? Mycket oklart. Hur ska jag ska våga det? Varenda människa på stan såg jag som ett möjligt hot och alla bilar som direkt farliga. Hönsmamma - jag?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0