Homecoming

Det har redan gått två veckor sedan jag och Lilleman fick komma hem från BB. Trots att vi hade en skön vistelse och fick allt serverat där var det otroligt skönt att äntligen få komma hem. Topp fem höjdpunkterna?

1. Första duschen hemma efter förlossningen. Oslagbar känsla.

2. Sova i min egen säng. Sova på rygg. Sova på mage. Sova på höger sida. Som jag saknat detta.

3. Mina egna kläder. Allt som befunnit sig i sjukhusmiljö åkte raka vägen ned i tvättkorgen.

4. Min man som enda rumskamrat. Jag hade tur på BB. Första natten sov jag själv. Följande två avlöste rumskompisarna varandra på löpande band. Med tillhörande familjer. Inte en lugn stund.

5. Lilleman. Som vi längtat och fixat och donat inför hans ankomst. Äntligen var han hemma! På BB var det ständigt någon som var inne och klämde och tryckte och tyckte, men väl hemma är han bara vår. Så oerhört fantastiskt och skrämmande på samma gång.

 

 

 

Första natten i egna sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0