Mellomode

I lördags var det dags för mig att förlora årets Melodifestivaloskuld - tävlingen som hela svenska älskar att hata. Jag struntade i deltävlingarna och hoppade direkt in i andra chansen. Tänkte plocka russinen ur kakan. Man kan ju bara utgå ifrån att det som har tävlat och inte gått till andra chansen - eller raka vägen till finalen - är ännu sämre. Och då är det riktigt illa.
 
Värst av allt var dock inte musiken. Låtarna var över så snabbt. Nej, värst var nog det nya frisyrmodet jag uppmärksammade. Det fanns inte en enda kille - undantaget Martin Rolinski - som inte sportade en alldeles för lång stå-upp-lugg. När hände detta? Stå-upp-lugg är illa nog, en som är en halvmeter lång är ännu värre. Jag vill inte skicka någon deltagare vidare till finalen på Friends Arena. Jag vill skicka alla inblandade - programledaren inkluderad - raka vägen till frisören. Utan att passera gå.
 
 
Glada pojkar med oklippta luggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0