Äntligen hemma

Nu hoppas jag att det är färdigrest för min del ett tag framöver. Att komma innanför hemmets trygga dörrar igår kändes som ren och skär lättnad. Jag skulle lätt kunna aspirera på att bli innekatt i mitt nästa liv. I rätt hem, vill säga. Snö och minusgrader var ledorden för såväl Stockholm som Malmö, men att resa tur och retur i två dagar för att sammanlagt ha en timmes produktivt möte kändes lite... onödigt.
 
Nej, nu håller jag mig på hemmaplan. Helst av allt vill jag inte lämna hemmet alls förrän våren och plusgraderna är här för att stanna, men den situationen känns ju lätt ohållbar. Det kan ju dröja flera veckor, för att inte säga månader. Men så länge jag slipper flyga, andfådd och trött, antar jag att jag ska vara nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0