Träningsvärk

I måndags kväll gjorde jag ett välbehövligt och kärt återbesök på Forum efter ett låångt uppehåll. Det krävdes inte många minuter i gymet för att jag skulle dra på mig en fruktansvärd träningsvärk. Magen, som jag inte tränat sedan gravidvecka 15, fick en snabb genomkörning och det känns som om jag varit på dubbla corepass när jag i själva verket bara körde ett par sekunders planka.

Jag gillar det dock. Äntligen lite värk i kroppen som inte beror på konstiga amningsställningar och tunga - inte helt ergonomiska - lyft. Om ett par veckor hoppas jag på att kunna dra upp intensiteten tillika formen. Tre dagars träningsvärk för att titta på en hantel känns inte helt rimligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0