Mjölk

För en man, vars enda matintag består av ren mjölk, måste det vara rent förödande att få diagnosen mjölkallergi. Detta är alltså vad som har hänt Lilleman. Lyckligtvis är det inte bröstmjölk han eventuellt är allergisk mot, utan komjölk. Konsekvensen av detta? Jag får inte längre äta mjölk. I någon form.
 
Easy peasy, tänkte jag och såg framför mig att jag skulle utesluta morgonens yoghurt och skippa ostar och mjölkbaserade såser. Sedan fick jag listan av BVC. Det finns ju i princip INGENTING jag kan äta längre. Allting verkar ju plötsligt innehålla mjölk eller skummjölkspulver eller vassle (?). Varenda måltid blir en kamp för mig. Svårast av allt är dock att låta bli choklad och godis, vilket i princip är det enda jag har levt på sedan jag började amma. I 14 hela dagar ska vi hålla på med exprimentet, sedan återstår det att se om stackars Lilleman blir bättre i magen eller inte. Jag håller tummar och tår. Plan B? Akupunktur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0