Plötsligt händer det!

Jag halkade ut från jobbet för att snabbt åka hem och släppa in städerskan. Det var ingen vacker syn (min framfart alltså, inte städerskan). Snön var överallt och ingenstans. Framför allt var den hela tiden mitt framför nyllet på mig. Efter att ha kämpat mig igenom Magistratsparken, i vad som kändes som en halv evighet, kom jag äntligen hem.

Men så hände något. Snön slutade yra. Himlen sprack upp. Solen tittade fram. Under loppet av en millisekund artade det sig plötsligt till en riktigt fin och solig vinterdag. Inte alls så tokigt att vistas ute längre. Alldeles i lagom tid för mig att hoppa på nästa tåg tillbaka till Hyllie.

 

 

Magistratsparken round 2. Soligt, snöigt och behagligt. Mycket tack vare säsongens bästa köp - en mössa från FWSS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0